Lukket forkjøp for deg med app!

The Nordic Floyd Show – Wish you were here

Lukket forsalg for appbrukere og nyhetsbrevmottakere tirsdag 11. juni kl. 10.00
Salget åpner for alle onsdag 12. juni kl. 10.00.

2025 har Pink Floyds legendariske album “Wish You Were Here” 50-årsjubileum!

The Nordic Floyd Show gleder seg stort til å gjøre ære på denne nydelige klassikeren, og serverer hele albumet i et storslått og gripende multimedieshow som favner hele følelsesspekteret – fra det magiske såre, til rein musikalsk råskap og nerve som tar pusten fra deg!

Pink Floyds album fra 1975 regnes som et av deres tre største mesterverk sammen med Dark Side of the Moon og The Wall.

“Wish You Were Here”-albumet er en nydelig og majestetisk hyllest til Syd Barrett, ex-bandmedlemmet og kompisen, som dessverre ble ødelagt av eksperimenter med rus. “Shine on you crazy diamond” og tittellåten gjenspeiler dette direkte, og denne fantastiske platen trollbinder deg med sin kreative oppbygging, sine mystiske, fremmedgjorte tekster og himmelropende vakre sound!

I tillegg til “Wish You Were Here” i sin helhet, inneholder showet en mengde udødelige klassikere fra andre legendariske Floyd-album.

Om TNFS:
Norges beste Pink Floyd-tribute, The Nordic Floyd Show (tidl. Dark Side of the Wall/DSOTW Norway) har allerede oppnådd nirvana: Å bli godkjent av sine egne idol. Dark Side of the Wall er bandet som Roger Waters mener er «F***ing brilliant», og som har spilt for fulle hus i over 20 år, bl.a som første og hittil eneste Floyd-tributeshow i selveste Operahuset i Oslo (2024).

Bergens Tidende syntes det var «Storslagent og imponerende på alle måter” og “…en imponerende forestilling som absolutt tilhører det aller ypperste i sitt slag.»

Bandets livslange kjærlighet til Pink Floyds musikk ble til en energibombe fra første øving av. Siden den gang har Helge Nyheim (vokal/trommer), Bjarte Aasmul (gitar/vokal), Kai Taule (bass/vokal) og Dag Øivind Rebnord (tangenter/visual fx) utviklet konseptet til en forrykende multimedieforestilling. De har samarbeidet med gjesteartister som Ian Ritchie (UK, Roger Waters band), Sharon Gaynor (IRL, Breathe), Tine Taule m.fl.